Kā pelnīt YouTube – kā hobiju pārvērst par darbu

Youtubera darba apraksts skan pārāk labi, lai būtu patiesība: jūsu pašu filma, darot kaut ko jautru vai sarunājoties par kaut ko interesantu, un kad tas ir gatavs, ielādējot to jūsu pašu Youtube kanālā un sagaidīt, kad tas sāk ienest arī naudu. Protams, realitātē tas nav tik vienkārši – tas prasa daudz darba, ievērojamas darba stundas, arī veiksmi, tāpat kā talantu atrasties gan kameras priekšā, gan aiz tās. Tikai nedaudzi no Youtuberiem var nodrošināt sev dzīvi un samaksāt rēķinus tikai no to Youtube kanāla. Tomēr tiem, kas ir ieinteresēti, tā ir laba un interesanta iespēja papildus nopelnīt. Ja jums ir labas idejas un pārdomāts koncepts, nopelnīt naudu Youtube ir pavisam iespējams.

Kā komerciāli Youtube strādā?

Youtube ir pasaules lielākā vietne, kas piedāvā dalīties ar video. Tā rezultātā šī platforma ir īpaši interesanta arī tiem, kas vēlas kaut ko reklamēt. Izmantojot populārus Youtube kanālus, firmas teorētiski var sasniegt pat neskaitāmi daudz potenciālos klientus. Šeit piedalās Youtuberi: reģistrējoties YouTube Partner Program, var savienot savu kontu ar Google AdSense. Tādējādi pelnot ar ielādētajiem video, ļaujot kompānijām maksāt par reklāmām konkrētajā nozarē.

Ja klipi satur ne Youtubera mateiālu, tad nepieciešams pieprasīt atļauju lietot konkrēto materiālu komerciāliem nolūkiem. Sekojošu materiālu var uzskatīt par aizsargātu ar autortiesībām:

  • Dziesmu nosaukumi un to fragmenti;
  • Kopumā visa mūzika (ieskaitot dziesmu vārdus, fona mūziku un ierakstu vākus);
  • Foto vai citi attēli un grafikas;
  • Filmu un televīzijas pārraižu attēli;
  • Dzīvie ieraksti (koncerti, sporta pasākumi, šovi utt.).

Naudas apjoms, ko nopelnīt Youtube, ir atkarīgs no vairākiem faktoriem. Starp tiem būtiski arī kādu no reklāmas formātiem jūs izmantojat. Piemēram, reklāmas video paradīšanās ir daudz ienesīgāka kā vienkāršs banneris vai teksta reklāma. Lai reklāmas video būtu ienesīgs, video ir jāredz daudziem un labi, ja ir sasniegti arī daudz klikšķi. Klipa īpašnieks saņem 55% no AdSense ģenerētajiem reklāmas ienākumiem, kamēr 45% saņem pats YouTube. Reklāmdevējiem nav jāmaksā par reklāmām, kas tiek atceltas pirmo 30 sekunžu laikā, kamēr no tā visdrīzāk neko neiegūst.

Sadarbība un tirdzniecība

YouTube Partner Program and Google AdSense nav vienīgais veids, kā YouTube pelnīt naudu. Ir iespējams arī ieturēt maksu, lai abonētu jūsu YouTube kanālu, vai pievienojat abonēšanas un/vai maksas piedāvājumus atsevišķiem video. Lietotāji saņems 14 dienu bezmaksas izmēģināšanas versiju, pēc kuras tiek ieturēta maksa. Lietotāji, kas 14 dienu laikā atsakās no pakalpojuma, par to nemaksā. Jo veiksmīgāks ir kanāls, jo lielāka iespēja piesaistīt maksas produktu ievietošanu. Tas nozīmē, ka trešā persona – produkta piedāvātājs – maksās  YouTuberim, lai tas noreklamētu un sniegtu pozitīvu atsauksmi par kādu konkrētu brendu vai produktu savā YouTube video. Papildus, reklāmdevējam var būt tiesības izvietot savu logo vai preču zīmi video vai samaksāt youtuberim, lai tā kanālā iekļautu konkrētu reklāmas saturu. Jūs gribētu šādi sadarboties un reklamēt konkrētus produktus jūsu youtube kanālā, atcerieties, ka jums par to ir jāinformē arī youtube, atķeksējot konkrētu sadaļu video uzstādījumos (advanced settings).

Kad esat sasniedzis noteiktu skaistu sekotāju, preču pārdošana var kļūt ļoti izdevīga. Neliels veikals, kas piedāvā t-kreklus, džemperus vai cepures ar izšūtu jūsu kanāla logo var būt vēl viens labs avots papildu ienākumiem. Ar laiku šāda tirgošanās var piesaistīt vēl papildu skatītājus un sekotājus. Daudzām YouTube zvaigznēm sponsori un šāda tirgošanās nodrošina pusi no ieņēmumiem.

YouTube pelnošāko tops

Kā jau aplūkojām, ir vairāki veidi, kā Youtube pelnīt naudu – lai arī viss tas ir nosacījumu kopums. Reklāmas pelna tikai tad, ja tās noskatās vismaz 30 sekundes (visbiežāk tas arī ir viss reklāmas laiks), darījumi ar trešajām personām var būt veiksmīgi tikai pēc tam, kad ir jau iegūti kādi iepriekšēji panākumi un produktu tirdzniecība vai kanāla abonēšana nozīmē, ka lietotājiem ir jau jāgrib par to maksāt. Ir ļoti sarežģīti precīzi paredzēt  YouTube ieņēmumus. Tomēr nevar noliegt, ka ar pareizajām prasmēm un veiksmi, daudzi YouTuberi var pelnīt naudu, lai nodrošinātu visas savas ikdienas vajadzības.

Lai gan ir grūti noteikt precīzu naudas apmēru, ko pelna vadošās Youtube zvaigznes, pieņēmumi var tikt izdarīti ņemot vērā kanāla abonentu un skatījumu skaitu. Mājaslapa SocialBlade apkopo statistiku par lietotāju darbībām visos Youtube kanālos, ko tā izmanto, lai noteiktu ikmēneša un gada ienākumus. Sekojošas infografikas atspoguļo vidējo cenu sponsorētam rakstam vadošajos Youtube kanālos:

Spied šeit, lai ielādētu infografiku par Youtube.

Tas, ko nopelna no katra ieraksta, protams, ir atkarīgs no sekotāju skaita un Youtube abonentiem. Tomēr, ja jūs pastāvīgi palielināt savu sekotāju skaitu, agri vai vēlu tā var būt izdevība nopelnīt papildu naudu.

Šeit apskati 5 no pasaules populārākajiem Youtube kanāliem:

  Sekotāji Video skatījumi Izveides gads Valsts Ikmēneša ienākumi
PewDiePie ~ 44 million ~ 12 billion 2010 Zviedrija $ 67,000 – 1.15m
HolaSoyGerman ~ 27.5 million ~ 2.5 billion 2011 Čīle $ 110,700 – 186,400
Smosh ~ 22 million ~ 5.5 billion 2005 ASV $ 20,500 – 310,300
RihannaVEVO ~ 21 million ~ 9 billion 2009 ASV $ 70,300 – 1.05m
OneDirectionVEVO ~ 20 million ~ 6 billion 2010 Lielbritānija $ 36,500 – 490,200

Puišu grupa One Direction un dziedātājai Rihanna pieder divi no pasaulē populārākajiem Youtube kanāliem. Tiem tuvu seko arī citi mūziķi, kā Justin Bieber, Eminem, Taylor Swift, un Katy Perry.

Komediāņu duets Smosh savu darbību sāka 2005. gadā, sinhroniējot labi pazīstamu mūziku, un šobrīd jau tiem ir otrs kanāls, tāpat kā specifisks multeņu un spēļu kanāls Youtube.

Čīliešu youtubers HolaSoyGerman apskata ikdienas problēmas vairāk kā 100 video. Jāatzīst gan, ka lielākā daļa no tiem nav pieejami angliski.

Felix Kjellberg labāk zināmam kā vienkārši PewDiePie ir visvairāk sekotāju visā pasaulē. Viņš kopš kanāla izveides 2010. gadā ir ievietojis tūkstošiem video. Lielākā daļa no video ir zināmi kā Let’s Plays (LP),kur youtubers spēlē un komentē dažādas video spēles.

Kā saņemt naudu no Youtube video

Šo Youtube zvaigžņu ienākumi ir vairāk nekā vilinoši. Izņemot tādiem pazīstamiem cilvēkiem kā Rihanna vai One Direction, kas kļuva slaveni vēl pirms kanāla izveides Youtube, lielākā daļa no zvaigznēm ir izgājušas cauri diezgan līdzīgam attīstības procesam. Lielākā daļa no tām visdrīzāk nekad nebūtu iedomājošies, ka ar Youtube pelnīs naudu. Lai arī tiešām ir iespējams izplānot šādus panākumus, ir konkrēti ieteikumi, kā palīdzēt jums ieplūst Youtube pasaulē un ļaut kļūt tam par jūsu otro ienākumu avotu ar YouTube Partner Program un Google AdSense.

Lieliska ideja

Pirms jūs sākat filmēt, jums būtu jāapsver jūsu kanāla kopējais koncepts. Ziniet, ka Youtube pasaule negaida jūs; tikai jūs varat pārliecināt skatītājus skatīties jūsu video. YouTuberu skaits tikai turpina pieaugt, kamēr procentuāli to skaits, kuru kanāls nes reālu peļņu, turpina sarukt.

Lai izcīnītu sev vietu konkurences apstākļos, jums būs nepieciešamas interesantas un aktuālas tēmas un kanāla formāts, kas piesaista daudz lietotāju un šobrīd jau nav kādā lielākā youtube kanālā. Jo inovatīvāka ir jūsu ideja, jo augstākas iespējas, ka skatītājus tas piesaistīs. Kad jums ir prāta vētra par idejām, aplūkojiet idejas, kas jums patīk, lietas, ko varat darīt labi vai jomas, kurās jums ir labas zināšanas. Ja esat entuziasma pilns par saviem video, tas atsauksies arī jūsu skatītājos.

Kvalitatīvs saturs uzvar

Kvalitāte un video apstrāde ir tikpat svarīgi kā kanāla saturs un formāts. Tas ir normāli un pieņemami, ja pašā sākumā neesat 100% apmierināts ar rezultātu, tomēr tam jākalpo par dzinuli nākamo video izveidot vēl labāku. Leņķis, garums, apgaismojums, efekti un saites uz jūsu kanālu ir būtiski faktori, kas var pozitīvi ietekmēt jūsu klipu panākumus. Izmantojot svarīgus atslēgvārdus un informatīvu aprakstu, nodrošinās, ka jūsu klipus varēs atrast arī citi lietotāji. Un papildus optimizējot saturu, kā ieteikums attīstīt video ielādes stratēģiju. Regulāra video klipu publicēšana ne tikai palielinās iespēju jūs atrast tīmeklī, bet arī palīdzēs noturēt tos lietotājus, kas jums seko. Ja iespējams, mēģiniet nodrošināt, ka jauns video parādās vienu vai divas dienas nedēļā. Laba ilgtermiņa stratēģija ir sākt video blogu, kas var tikt izmantots, lai komunicētu ar sekotājiem, tādējādi pateicoties viņiem par sekošanu līdzi jūsu kanālam un atbildot uz viņu komentāru jautājumiem.

Pievienojieties kopienai

Atbildēšana uz komentāriem un lietotāju vēlmju uzklausīšana ir veiksmīga kanāla neatņemama sastāvdaļa. Youtube ir ne tikai video platforma, tas ir sociāls tīkls. Palieliniet jūsu sasniedzamību, kļūstot aktīvs arī citos kanālos, tāpat kā savā, un mēģiniet sadarboties ar citiem ietekmīgiem youtuberiem. Rakstiet komentārus zem citiem video vai pat paudiet savu viedokli ar video atbildi. Šie elementi ir nepieciešami, lai iegūtu vairāk sekotājus, kuri citādi nemaz nebūtu jums piesekojušies.

Youtube kanāli tāpat var tikt reklamēti citos sociālajos medijos: Facebook, Twitter, kā piemēram, ir lieliska vieta, kur paziņot par kādu jaunu video klipu. Vienkārši savienojiet jūsu sociālo mediju kontus vienu ar otru. Tādējādi tas pat var palīdzēt atrast potenciālos partnerus, kas jūs atbalstītu.

Pelnīt ar Youtube – kopsavilkums

Pārvērst youtube kanālu par veiksmīgu un vienlaikus ienesīgu rīku Partner Programai un sasaistīt to ar reklāmas iespējām nav nekas vienkāršs. Uzaudzēt sekotāju skaitu nav nekas tāds, kas var tikt paveikts vienas nakts laikā, kamēr jau esoši sekotāji arvien pieprasa jaunu saturu, lai uzturētu savu interesi par konkrēto lietotāju. Lieki piebilst, ka tas prasa laiku, sagatavot saturu, kas ir nepārtraukti inovatīvs, kā arī ir kvalitatīvi nofilmēts un apstrādāts. Tomēr, ja sākat ar maziem mērķiem un esat neatlaidīgs attiecībā uz katru uzdevumu, Youtube var piedāvāt labu ienākumu avotu no reklāmām ilgtermiņā. Ir svarīgi nekoncentrēties uz superzvaigžņu kanāliem, piemēram, PewDiePie vai Smosh, tā vietā koncentrējoties uz nelielu apmēru. Jebkurš YouTube kanāls, kas uztur kvalitatīvu, nepārtrauktu saturu, zina savu mērķauditoriju automātiski būs svarīgs reklāmas partneris kompānijām.